Är hösten här nu?

För någon timme sedan var det som om himlens portar hade öppnat sig för det öste verkligen ner. Jag fick springa ut till vädringsbalkongen för att ta in mattan som jag tvättade igår innan den blev dyngsur igen. Väl inne med mattan upptäckte jag en stor spindel på den (jag är måttligt förtjust i spindlar) och det blev en liten stund av panik innan jag fick upp låset på dörren igen och ut med mattan i trapphuset för att sedan hänga upp den på trappräcket. Usch! Kryp ska hålla sig ute i naturen inte komma in i hus och lägenheter.

Är det så att hösten är här nu? När jag var på stan i lördags kände jag inte ett dugg för att titta på somriga klänningar och blusar. Istället blev det ju som ni vet en skön kofta. Det brukar vara ett tecken på att hösten är i antågande när man längtar efter att klä sig i mysiga tröjor och krypa upp i soffan med en god bok och en kopp hett te medans elden sprakar i öppna spisen. Jag har faktiskt inget emot hösten. Tycker att det är en härlig årstid med många vackra färger.

Kommentarer
Postat av: Catty

jag längtar till höstkvällar med te, tända ljus och bra böcker :)

2009-08-18 @ 10:28:07
URL: http://catty.blogg.se/
Postat av: Sandra ♥

ah du, hösten är nog inte långt borta i alla fall :P var riktigt kallt här hemma idag. uhhhh. men självklart är det en mysig årstid, absolut :)

2009-08-18 @ 20:19:58
URL: http://saandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0