Ett gott skratt förlänger livet säger man ju

Jag fick mig i alla fall ett rejält gott skratt igår när jag läste ett blogginlägg. Tyvärr kan jag inte för mitt liv komma ihåg från vilken blogg det kom. Kontentan var i alla fall det här:

Vederbörande när en dröm om att få tala inför en världspublik om sig själv och lite annat smått och gott. Detta bör då lämpligast göras på världsspråket engelska varför hon inom hemmets väggar tränar dagligen till tonårssonens förtret. Detta har till följd att hon även utanför hemmet lyckas blanda in en del "engelska" uttryck. När så modern och systern var på besök så besökte man byns fik där modern beställde bullar och fick då frågan: Vanliga bullar? Varpå huvudpersonen ifråga kläcker ur sig till systern: "Årdinäry bååls". Det tog en lång stund innan poletten trillade ner och hon försod vad hon hade sagt.

Ja jag skrattade i alla fall gott.

Kommentarer
Postat av: Anja

Svar:

Verkligen! Går nog inte hitta billigare, så snygg.

2009-08-15 @ 17:11:32
URL: http://originalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0