Äntligen en symaskin som fungerar

Nu när jag har fått låna mamsens symaskin så har jag hunnit med att sy lite. En dress till Ellie, mönstret och tyget köpte jag på syfestivalen. Glömde dock bort att förlänga toppen vilket jag borde gjort då jag sydde en storlek mindre eftersom hon är så smal. På byxorna lade jag till muddar vilket var tur för annars hade det blivit Capribyxor. Mina handledsvärmare passar bra till benvärmare och outfiten är komplett:-)

Har även sytt ett par väldigt enkla lampskärmar som egentligen bara är en tub med resår i kanten upptill. Hade tänkt göra det nedtill också men tyckte det blev snyggt ändå när de var lite längre.



Tyg från Ikea och lampfot från Åhléns

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Så fin hon blev i sin rosa och bruna dress!

2009-12-09 @ 18:18:41
URL: http://mycolourfuldays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0