Nästan färdig

Nu är skänken i princip klar. Ska bara torka några timmar till och få beslag. Sedan behöver förstås färgen härda ytterligare några dagar innan det är lämpligt att ställa någonting på möbeln. Det blev rätt många lager färg. Det är så dumt att slarva, skulle naturligtvis haft kvistlack från början men jag glömde liksom bort det. Jaja så kan det gå man får lära sig av misstagen istället.

Hade naturligtvis redan tagit bort knopparna och börjat måla innan jag kom på att jag kanske skulle fota också men ni kanske kan föreställa er hur den såg ut.


före


efter

Vi köpte ju ytterligare en möbel fast på Stadsmissionen. Den ska också målas vit men det får bli vid ett senare tillfälle.

Så har vi även målat barnstolen som E fått med sig från sitt föräldrahem. Bidde en liten prinsesskrona på också förstås
:-)




Kommentarer
Postat av: Maria

Bra jobbat!Så fin stolen och skänken blev!. Jag har ju en furubyrå hemma, kanske man skulle ta och måla den? Hmmm...får fundera lite! Borde börja med att måla om mitt gamla skrivbord, det behöver målas om igen. Ha en bra dag!

2009-07-14 @ 13:12:09
URL: http://mycolourfuldays.blogg.se/
Postat av: Cissan

Åh, så fint det kommer att bli. Jag har också målat om en sån skänk. Den blev så ljus och fin :)

Det ligger en award till dig inne hos mig :)

2009-07-14 @ 13:36:08
URL: http://www.cissan.wordpress.com
Postat av: Nina

Så fint det blev!

2009-07-17 @ 07:40:34
URL: http://petitfashion.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0