Idag bidde det en klänning

Började att klippa ut delar till en klänning igår och idag har jag spenderat åtminstonne halva dagen med att försöka få ihop den. Den blev ganska bra förutom att jag hade tänkt mig puffärmar vilket är sååå sött. Tyvärr var jag lite för snål med tyget så det blev vanliga t-shirt ärmar istället. Ska försöka få tag i någon tunn resår och sätta i kanten på ärmarna så att det blir lite rynk i ärmsluten i alla fall.



Förutom att sy så har jag även varit och köpt garn på Garnverket så nu ska här virkas. Tyvärr hade de inte det garnet jag hade tänkt mig så jag fick köpa ett annat som visserligen var väldigt fint men också dubbelt så dyrt som det jag tänkt mig. Fördelen var att det var ekologiskt garn. Vad det ska bli av detta kommer jag kanske att avslöja längre fram. Om det blir som jag har tänkt mig vill säga.

Ekologisk garn


Sedan var jag en sväng på Björklund & Wingqvist för att skaffa några tapetprover. som tur var hade jag en kupong som gav mig 5 st prov gratis för de kostade 50 kr styck annars! Förut kostade de 20 kr styck. Lite mer överkomligt tycker jag. Nu har jag inte tänkt att tapetsera om men jag skulle inte ha något emot att sätta upp den näst översta tapeten i Ellies rum istället för den svartvita som är där nu. Kanske någon gång i framtiden.


Kommentarer
Postat av: Maria

Så söt klänningen blev!:) Det där med att köpa tapetprover verkar inte dumt, jag visste inte att man kunde göra det.

2009-06-13 @ 18:50:00
URL: http://mycolourfuldays.blogg.se/
Postat av: Cissan

åh, vad du är duktig! Jag blev så nyfiken på vad du var för en som kikat in till mig. Du är ju superduktig på att sy, jag kan inte så bra att jag kan hitta på helt själv. Jag tog lååång tid på mig att göra den där klänningen som du skrev en kommentar på.. en vecka! Men jag är iaf glad att jag klarat det.

Jag kikar nog inom här igen.

Ha det så gott!

Cissan

2009-06-15 @ 21:03:14
URL: http://www.cissan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0