Skrapan+Strawberry Daquiri=gott?

Vi gick till Skrapan igår (gamla skatte skrapan) vilket var ett väldigt trevligt ställe om man inte, som Maria och jag, är rädd för höjder. Man åkte hiss upp till våning 25 och sedan fick man gå i en inglasad trappa upp till baren på våning 26. På vissa ställen fanns det inget räcke så det kändes som tomma luften. Läskigt! Vi var alla sugna på en Strawberry Daquiri men redan när vi såg bartendern göra dem blev vi oroliga. Det var inga färska jordgubbar där inte. Sedan kom notan. 158 kr styck! Kunde lika gärna köpt ett glas champagne. Och smaken sedan, jag vet inte hur många centiliter rom han hade hällt i men för min del kunde jag lika gärna druckit ren rom för det var vad det smakade. Sedan kanske jag är lite känslig för spritsmak eftersom jag knappt druckit alkohol sedan innan jag blev gravid vilket ju är  ca två år sedan. Jag rekommenderar den i alla fall inte. Blir Debaser nästa gång. Där använder de minsan färska jordgubbar, eller det gjorde de i alla fall för några år sedan :-)


Jordgubbar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0