Tips

Har hittat en jätte fin armbandsdisplay hos Pärlgrossisten. Får se om jag kanske får den i present nästa vecka.



Synd att jag inte fyller den här veckan eftersom vi ska sälja en massa grejor på loppis på lördag och då tänkte jag passa på att försöka sälja lite smycken också. Hade varit perfekt att ha den här displayen då. Nåja, nästa gång kanske.

I helgen köpte jag en jätte söt sommarblus på Lindex och nu måste jag naturligtvis göra ett fint halsband som passar till. Har börjat lite på det men saknar en del pärlor så det blir nog inte klart den här veckan. Här får ni en lite preview på det.



När jag gör smycken brukar jag använda mig av ett så kallat pärlbord (se ovan). Det är väldigt praktiskt för då får man en ganska klar bild av hur smycket kommer att se ut. Plus att man har koll på alla pärlor. Pärlbord, plattång, rundtång och avbitartång tycker jag är bland det första man ska köpa när man ska göra smycken. Man kommer långt med de verktygen. Billiga verktyg hittar ni på http://www.slojd-detaljer.se/pslweb/deptlist.aspx?deptid=250 .

Tänkte tipsa om några bra böcker också. I dessa beskrivs grunderna i smycketillverkning på ett bra sätt.

     

"Passion för pärlor" av Maja Kärrlander och "Gör dina egna smycken" av Annika Larsson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0