Ikea m.m.



Igår satt en kompis barnvakt åt vår dotter för första gången. Tidigare har bara mor- och farföräldrar varit barnvakt och det inte så ofta eftersom de bor 30 mil i olika riktningar ifrån oss. Vi åkte till Ikea för att kolla in en bokhylla som vi tänkt köpa till nya lägenheten. Har äntligen insett att vi behöver bokhyllor även om vi inte är så förtjusta i det. Det är väl det som kallas att bli vuxen antar jag. Fick lite småpanik inne på Ikea då det var grymt mycket folk och på barnavdelningen var det fullt med ungar som hostade och snörvlade så det var nära att jag la benen på ryggen. Nästan så att man har fått bacillskräck under det gångna året eftersom Älsklingen inte får bli sjuk. Vi blev dock glatt överraskade över bokhyllan som heter Liatorp. Den kommer att passa perfekt på nya stället. Nu är bara frågan om vi ska köpa två eller tre...

Skulle även handla kläder åt dottern men tydligen finns det inte galonbyxor i storlek 68. Hon har vuxit ur ovarallen och det är ju knappast någon idé att köpa en ny nu så jag vet inte riktigt vad vi ska göra åt det problemet. Det är tydligen inte meningen att man ska kunna "nästan gå" heller när man har 10 cm långa fötter. Fanns ett par sommarskor som var i dotterns storlek så de köpte jag illa kvickt men minsta storleken på kängor var tydligen 20 så jag vet inte vad hon ska ha på fötterna när det är kallt och blaskigt ute. *suck* Köpte dock en hel del söta kläder på HM och Lindex. Hade kunnat köpa tio gånger så mycket. Det finns ju så mycket söta tjejkläder. Tur att sambon var med så att det inte gick överstyr.

Stort tack Maria för att du satt barnvakt! Det var mycket uppskattat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0