Vilken härlig dag...

Upptäckte igår morse att den sänggavel och sängbord som vi tänkt köpa på Ellos (av alla ställen) har utgått. Fantastiskt! Jaja, bara att börja leta igen då. Typiskt för den var så perfekt. både snygg och billig. Kan det bli bättre?



Har hittat en jätte snygg på Ilva som vi även sett tidigare men den finns av någon anledning inte i 180 bredd utan som mest 160. Lite konstigt. De flesta har väl ändå 180 sängar (de som har dubbelsäng vill säga).



Var på loppis i Vårberg i lördags. Åh herre Gud! Vilket kaos. Men vi fick i alla fall sålt typ hälften av vårt skräp. "Tjänade" drygt 1000 kr så det var i alla fall bättre än att åka till tippen med det. Resten får nog gå den vägen dock. Har en hel del böcker kvar så om det är någon som vill ha så är det bara att komma och hämta (tycker egentligen inte om att slänga böcker så jag ger hellre bort dem).

Sambon hade planerat en hemlis på söndagen så syrran fick vara barnvakt i några timmar. Gissa vade det var! Pistolskjutning! Det är något som jag pratat om i flera år om att jag skulle vilja göra, men det var rätt otäckt. Vi började med en mindre modell och sedan blev det bara värre och värre. Den sista var en revolver med en j-la rekyl. Som tur var fick vi bara skjuta ett skott var med den. Läskigt men kul. För den som är sugen, kolla in the Target

Efter det åkte syrran och jag till Barkarby och shoppade på outleten. Hittade faktiskt ett par små Nike till dottern. De är lite stora dock eftersom de var felmärkta. Stod att det var 8,5 cm i innermått men jag tyckte att de såg större ut. Det var de också, 12 cm i innermått = felmärkning på 3,5 cm. Det är ganska mycket på en liten barnfot. 

Dagen slutade ungefär lika bra som den började, med en parkeringsbot. Tydligen skulle man ha P-skiva (vilket också upplystes på ett stort antal skyltar) men det hade vi naturligtvis missat. Tycker att det är lite konstigt att man bara får stå i 3 timmar på ett sådant ställe. Vill de inte att man ska handla mycket eller?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! Du har ingen aning om vad sängen från ellos heter? Kanske man hade turen att hitta den på blocket. Är på jakt efter exakt en sådan sängstomme! Maila mig gärna.

Svar: Hej Johanna, nej jag har tyvärr ingen aning om vad den heter. Du kan ju alltid kika på Ellos och se om det finns något mer i samma serie så hittar du ju namnet :).
My

2013-11-25 @ 22:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0