Det är väldigt synd om mig just nu

Det är fredagkväll, jag är super förkyld och har feber. Dessutom har jag blivit lämnad ensam i mitt elände då lilla e och stora E har åkt till farmor och farfar över helgen. Så jag sitter nu här i min ensamhet och tycker väldigt synd om mig själv. Skämt å sido...hoppas bara att jag kan sova i natt. Näsan är igentäppt och öronen kliar, långt in där man inte ens kan nå med en topps. Höll på att bli vansinnig igår kväll. Fick dricka kolsyrat vatten. Det hjälpte faktiskt lite.

Blev inte helt klara med sovrummet häromdagen men vi fick i alla fall upp vitrindörrarna på bokhyllorna så jag tänkte ge er en liten preview på sovrummet.

Sängen är från HansK. När vi kom hem med den upptäckte vi att den var sprucken i lacken lite här och var. Vi fick vänta i över två veckor på en ny och när den väl kom så var inte den heller felfri men den här gången orkade vi inte bry oss om det. Hade inte tänkt använda vårt gamla överkast egentligen men det får duga så länge. Vill nog ha ett ljusrosa i framtiden. De fina bilderna på vår dotter är tagna av Josefine Engström som är jätte duktig på att fotografera. Är dock inte riktigt nöjd men ramarna vi köpte på Ikea. De är lite för överdimensionerade och tar fokus från bilderna. Funderar också på att måla dem vita istället för det svarta.


Lampan köpte vi på Inneboende på Hantverkargatan i Stockholm där vi även tidigare köpt vår vardagsrumslampa. Såg den i skylten och det var precis en sådan som jag hade föreställt mig att vi skulle ha i sovrummet. Dessutom såg priset fantastiskt ut, 390 kr. När jag så skulle köpa lampan så visade det sig att det inte var lampan som hade det fördelaktiga priset utan istället lampupphänget som var gjort av tyg vilket tydligen skulle rättfärdiga det hutlösa priset. Lampan kostade 690 kr, lampupphänget köpte jag istället på Ikea. Tänker verkligen inte spendera nästan 400 kr för ett lamphupphäng i  tyg. Någon måtta får det allt lov att vara.


Bokhyllorna är från Ikeas Liatorp serie. Tycker att de är riktigt fina. Schysst med vitrindörrar, det gjorde väldigt stor skillnad när de väl kom upp. Nu måste vi bara ordna det lite snyggt innuti hyllorna också men det får bli vid ett senare tillfälle.


I de flesta inredningsreportage så har man allt som oftast hängt fram ett tjusigt plagg som dekoration. För att inte vara sämre har jag gjort likadant, halvt på skämt halvt på allvar. Ni kan se det skymta långt ute till vänster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0