Igår kom jag hem helt utmattad efter att ha trängts med en massa tanter...

...på syfestivalen i Kistamässan. Jag var där med M och kikade runt i några timmar. Till att börja med kändes det som att det var quilting för hela slanten (lappteknik för er som inte vet det). Men när vi hade traskat runt några varv så började man hitta guldkornen. Jag som var ute efter lite av varje hittade en hel del godbitar. Det fanns några utställare som sålde väldigt fina trikåtyger. Det är svårt att få tag i det i syaffärerna i Stockholm så det var ett riktigt Mecka för mig. Det fanns så otroligt mycket fint så jag hade nog kunnat förköpa mig totalt. Fick dock lägga band på mig och begränsa mig till några få. Det ska ju finnas tid till att använda allt och plats att förvara det också.

 


Förutom tygerna köpte jag även några fina garnnystan som jag ska sticka muddar av samt mönster till en Amigurumi (virkad figur).


I de pärlshoppar jag ville titta i var det nästan omöjligt att ta sig fram så det blev inget sådant den här gången. Men tydligen så är det Syfestival även på våren så det kanske blir en tripp dit då också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0