Nytillskott i garderoben

Härmodagen sydde jag en söt liten kjol till Ellie i bredspårig brun manchester. Det är så svårt att hitta kjolar i hennes storlek så då är det ju lika bra att sy själv. så får man dem som man vill ha dem också. Den spydde hon ner precis när E parkerade bilen utanför S och J igår så det var inte lång stund hon fick ha den på sig. Inte hade vi några extrakläder med heller eftersom vi inte tänkt vara borta någon längre stund. Det är så typiskt. Annars släpar man ju runt på den där skötväskan och dess innehåll överallt men just när man behöver den, då är den förstås inte med. Som tur var så var det varmt hemma hos S och J så det gick ju bra i alla fall.

Började på en klänning till Ellie idag. Mönstret har jag köpt på Stoff och stil och likaså tygerna. Eftersom jag hade precis så att det räckte av det ena tyget så krävdes det en stunds pusslande med mönsterbitarna innan jag kunde sätta saxen i tyget. När jag klippt ut nästan allt så ser jag att jag vänt det ena bakstycksdelen åt fel håll. Jag har alltså två stycken höger bakstycken. F-N! Ja det är bara att beställa mer tyg. Det är så trist bara för annars hade den ju varit färdig nu. Ska försöka lägga upp lite bilder så småningom.


Kommentarer
Postat av: Maria

Kul att du har några sömnadsprojekt på gång! Blir spännande att få se dessa!

2009-10-04 @ 21:13:00
URL: http://mycolourfuldays.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej har hittat ytterligare en sida som du kanske gillar. Kolla in spårvagnarna (under barnkammaren/leka). Visst är de söta?



www.elliscorner. com



2009-10-05 @ 15:48:38
URL: http://jaksch.blogg.se/
Postat av: maria

Jag vill också kunna sy!

2009-10-06 @ 23:21:19
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0