Ibland undrar man hur de tänker

På sjukhuset alltså och det är samma sak hos tandläkaren. Alltid får man vänta och vänta. Idag hade jag tid för provtagning kl. 12 och sedan öppnade inte återbesöksmottagningen förrän kl. 13 men jag gick dit direkt efter provtagningen (som tog ca 3 sekunder btw) och anmälde mig i receptionen. När jag kom dit var det inte en kotte där men undan för undan fylldes väntrummet på. Och undan för undan blev alla inkallade utom jag. Först efter 1,5 h fick jag komma in till doktorn och det besöket blev som vanligt kort (man undrar vad det är som tar sådan tid för alla andra). Som vanligt kunde man inte säga riktigt vad det var men min snabbsänka låg lite högre idag än igår (8 i jämförelse med 5) så han (doktorn alltså) misstänkte väl att det var något virus och inte magkatarr som de pratade om på akuten. På två dagar har jag alltså spenderat nästan 5 h på sjukhus helt i onödan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0