Igår hade vi vänner över på middag

Det var riktigt trevligt. Till förrätt hade jag köpt levin i en bageributik på Scheelegatan som säljer stenungnsbakat bröd. Gudomligt gott. Till det hade jag gjort en röra att bre på:

200 g feta ost
2 röda paprikor
1 röd chilifrukt
1 vitlöksklyfta
2-4 msk olivolja

Dela paprikorna i halvor och grilla tills skalet blivit svart. Lägg dem i en påse i några minuter. Dra sedan bort skalet. Dela sedan paprikan och chilin i mindre bitar och mixatillsammans med fetaosten. Blanda i olivolja tills röran fått en bra konsistent. Klart!

Supersmarrig röra som passar både på bröd, som dipp och som sås.

Det blev även risotto och "kyckling med sting", en supergod rätt som min pappa brukar göra. Till efterrätt bjöd vi på choklad cheesecake.

Chokladcheesecake i glas
Källa: www.arla.se

Den var helt ok men om jag ska göra den någon mer gång så ska jag ta i mer choklad. Fördelen var att den var väldigt lätt och smidig att göra.

Idag blir det städning på gården, sedan ska vi träffa några bekanta och deras barn i parken.


Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Maria

Svar: Jag vet inte om jag har sett någon poncho som liknar det du beskriver, men kolla på www.strikk.se

Vi får absolut se till att ses framöver och pyssla. Jag tror dock att jag just nu håller på att bli förkyld igen, helt sanslöst!

Ha en fortsatt skön söndag!

2009-09-20 @ 15:13:40
URL: http://mycolourfuldays.blogg.se/
Postat av: Tanja

Åh vad gott det såg ut att vara :D

2009-09-21 @ 10:55:27
URL: http://tanjaritasusanne.blogg.se/
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten (also in English)

SVAR;



Vad roligt att du också tyckte om den! De hade fler "kron-detaljer" också som jag tyckte mycket om :) Det jag gillade extra med just den där var att man kunde ha den både som ljuslykta, skål och kruka. sånt är alltid extra bra!

2009-09-21 @ 16:42:46
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Postat av: Tanja

Nje jag gillar inte toning, körde på permanent ist :D blev bra endå :D

2009-09-21 @ 17:41:01
URL: http://tanjaritasusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0