Snart skriker jag!

Om jag får höra en gång till att "Är det inte skönt att bara jobba halvtid ändå" så skriker jag! Nej det är det inte. Det är inte självvalt och det är inte som att jag är "ledig" halva dagen eftersom jag måste söka jobb 4 h per dag vilket innebär ständig ångest. Antingen får man ha dåligt samvete för att man söker jobb och försummar sitt barn eller så får man ha dåligt samvete för att man är med sitt barn och inte söker jobb.

Om du nu tycker att det verkar så himla skönt att bara jobba halvtid så varsågod och gör det då. Få se hur kul du tycker att det är när lönen kommer och du bara får en halv lön också. Inte lika roligt längre kanske?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag förstår dig. Hoppas att det löser sig snart och att du får ett jobb.

2010-01-31 @ 09:35:34
URL: http://jaksch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0