Jag har egentligen en väldig massa saker att visa er

Men eftersom Ellie envisas med att sova i vårt rum där den stationära datorn står och där vi lägger upp alla bilder så får jag hålla tillgodo med den bärbara och därmed blir det inga bilder.

Förra helgen bidde det några armband. En modifiering av detta där jag lade till en bricka som jag stämplat Ellies namn på samt en berlock i form av ett hjärta.



I veckan har korttillverkning stått på tapeten då det vankas barnkalas till helgen. Två om vädret är fint (för då är det ena utomhus) och ett om vädret inte är fint (dagiskamrat till Ellie och därför ingen större risk att träffa på sjuka barn eftersom alla är infektionskänsliga). Det blir Ellies första barnkalas så det blir förhoppningsvis trevligt.

Var ju tvungen att slå in paketen lite fint också. Blir så mycket roligare då, tycker jag i alla fall. Precis när jag slagit in det första kom jag på att jag glömt att kolla om det satt några prislappar på! Typiskt, men jag chansar på att det inte gjorde det.

Det andra paketet som är till Ellies dagiskamrat innehåller ett armband samt boken Klåfingerdagen, vilken inte var den lättaste att få tag i eftersom den är definitivt slut på förlaget. Lyckades ändå få tag i ett ex som tur var. Nu är det bara att hoppas att tjejen inte har boken redan. Anledningen till att jag ville köpa den var att flicka i boken heter samma sak som födelsedagsbarnet. Det är ett ganska ovanligt namn som jag faktiskt själv hade på min lista i fall vi skulle få en dotter, men nu var det ju inte en Lilla O vi fick utan en Ellie. Ni som läst serien om Pip-Larssons kanske kan lista ut vad hon heter.

(BTW, Ellie vägde 9,635 kg idag. Äntligen går det frammåt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0