Till helgen smäller det

På lördag är det dags för bröllop. Det blir stora E, lilla A och jag som åker. Lilla E får stanna hemma med mormor. Egentligen är det ett bröllop utan barn men vi fick dispens för lilla A eftersom jag ammar henne. Annars hade vi inte kunnat delta och det hade ju varit tråkigt.

Klädseln är Kavaj. Trots klädkod tycker jag alltid det är svårt att veta vad som är lämpligt att ha på sig. Det är så mycket lättare för killar, bara att slänga på sig en kostym, skjorta och slips. Som vanligt är det också svårt att hitta någon lämplig klänning som är snygg när man verkligen måste. Förra sommaren vimlade det av fina klänningar men då tyckte jag inte att det var någon idé att köpa någon eftersom jag var gravid och inte visste vad jag skulle komma att ha för storlek efter graviditeten. Hittade i alla fall dessa klänningar hos Haléns. Skönt att det finns postorder. Jag var inte så sugen på att springa runt i affärer och prova en massa klänningar i vintras när jag var nyförlöst och med en liten nyfödd i släptåg.

Klädseln på bröllopet är kavaj. Klänningar från Haléns.
Klänningar från Haléns och skor från Skopunkten (ja jag vet men det var de enda skor
jag hittade som passade klänningen och som inte hade för höga klackar, alla klackar är
ju skyhöga i år).

Nu återstår bara att bestämma vad jag ska ha för smycken till samt eventuellt hitta ett diadem eller annan hårprydnad samt en sjal eller liknande att ha över axlarna i kyrkan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0